Voorstelrondje bij deze ...

Nieuwe leden kunnen zich hier voorstellen
Plaats reactie
Eucalysta
Berichten: 3
Lid geworden op: 07-01-2018 14:58

Voorstelrondje bij deze ...

Bericht door Eucalysta » 07-01-2018 16:03

Hallo allemaal, iemand moet het voortouw nemen, dus bij deze doe ik dat maar ;)

Ik ben Jackelien, ben 45 jaar oud, woon in Wageningen met partner
en 2 katers van 2,5 jaar oud (mixje ragdoll/heilige birmaan).

Ik werk al 20 jaar als salarisadministrateur, maar wordt daar niet blij van.
Per 1 januari 2017 was ik met deze opleiding begonnen, maar kreeg een burn-out,
en pak sinds kort de draad weer op door iets te doen wat me écht leuk lijkt.
Burgerschap heb ik vorig jaar december 2016 maar als eerste afgerond, want dat moet nou eenmaal.
Nu bezig met het grootste onderdeel "Anatomie, fysiologie en pathologie",
waar ik binnen de komende maanden nog examen van hoop te doen.

Ik heb ook nog 3 jaar als vrijwilligster bij de katten in het dierenasiel
op zondag schoongemaakt en een poosje in een hospice gewerkt.

Mijn hart ligt toch bij dieren, ook al is dit een branche waarin niet veel te verdienen valt,
maar levensgeluk gaat nu eenmaal voor alles!

Iedereen succes en plezier met deze opleiding gewenst.

Joyce
Site Admin
Berichten: 2
Lid geworden op: 07-01-2018 13:52

Bericht door Joyce » 07-01-2018 19:34

even testen of we kunnen reageren, er lijkt ergens een instelling fout te staan

melissa
Site Admin
Berichten: 17
Lid geworden op: 07-01-2018 13:43

Re: Voorstelrondje bij deze ...

Bericht door melissa » 07-01-2018 19:48

inderdaag levensgeluk is het aller belangrijkste!

mooi gezegt :)

Cynthia
Berichten: 4
Lid geworden op: 09-01-2018 18:05

Bericht door Cynthia » 09-01-2018 18:51

Hallo allemaal,

Mijn naam is Cynthia, 34 jaar en woon in Nijmegen samen met mijn man, 2 katten en 2 paardjes.

In het verleden gestudeerd aan het Helicon in Oss (Paraveterinair) maar helaas wegens omstandigheden is de opleiding er destijds mee gestopt. Ik was toen beland in het 3e jaar en helaas nooit een volwaardig diploma kunnen ontvangen....
Destijds vele omwentelingen gemaakt waarnaar ik dacht mijn draai gevonden te hebben in de grafische wereld.

Afgestudeerd als autonoom kunstenaar en momenteel werkzaam als freelance fotograaf voor diverse opdrachtgevers is het toch tijd om te luisteren naar wat mijn hart mij ingeeft.
In mijn vrije tijd ben ik veel bezig met mijn dieren, geef ik paardrijlessen en vind ik het enorm interessant om gedrag van grote en kleine dieren te bestuderen.
Voor mijn werk als fotograaf ook enorm van belang om op deze wijze ook op de juiste momenten de foto's van de dieren of mensen te maken. Maar dat is toch niet wat ik zoek. Fotografe en moet een passie blijven... en hobby... een uitlaat klep...

Het werk en met dieren en hun mensen moet mijn missie worden. Dieren helpen, genezen, begrrijpen en vertalen zodat zij samen met hun mens een beter en harmonieuzer leven samen hebben.... :)

Afbeelding
[/img]
"Some people don't understand why I help animals in need... I don't understand why they wonder."

xmarly
Berichten: 5
Lid geworden op: 08-01-2018 20:04

Bericht door xmarly » 09-01-2018 19:51

Hoi allemaal,

Mijn naam is Inge en ik ben 23 jaar oud. Ik woon vlak bij Apeldoorn. Ik ben sinds 22 september 2017 officieel begonnen met de opleiding dierenartsassistente paraveterinair, gewoon thuisstudie.

Hiervoor heb ik al een niveau 3 opleiding afgerond en ben ik verder gegaan met dier & zorg niv. 4 op het Wellantcollege te Houten, alleen vond ik deze opleiding wat matig en wist ik niet goed wat ik er mee zou kunnen in de toekomst (vandaar de switch). Verder lijkt het me ook fijn om thuis te studeren in combinatie met werk.
Ik werk momenteel als postbezorger bij PostNL.
En naast de studie doe ik veel aan hardlopen (ga op 4 feb. de 10EM lopen)

Verder heb ik zelf 9 katten (waarvan 1 momenteel vermist wordt) en 1 hond :D
Si no juegas con fuego te morirás de frío.

Chelsey
Berichten: 2
Lid geworden op: 01-02-2018 16:34

Bericht door Chelsey » 01-02-2018 17:02

Hoi iedereen!

Mijn naam is Chelsey, ik zit nu in de leeftijd van 20 en ik ben zojuist samen komen wonen met mijn lieve vriendje in Groningen.

Een lange tijd in mijn leven ben ik ziek geweest samen gemengd met mijzelf uit een plek worstelen waar ik eigenlijk niet thuis hoor. Nu ik mijn thuis gevonden heb, wil ik mijn thuis graag groter maken en verder creëren. Mijzelf diplomeren als Dierenartsassistente Paraveterinair is dus één van deze manieren van creatie. Ik houd van dieren en ik vind het leuk om behulpzaam te zijn. Het zou mij dan ook super leuk lijken om, als ik later groter woon en omgeven ben met veel natuur, ik de dieren om mij heen kan helpen wanneer nodig. Deze studie zie ik als een geschikte tussen route naar wat ik werkelijk wil bereiken, maar ook als een passievolle, nuttige bezigheid, een veilige haven en een betrouwbaar inkomen. Het is heel belangrijk voor mij om deze studie te behalen, omdat het al moeilijk is om een geschikte baan te vinden met mijn ziekte en als dit mij lukt kan ik eindelijk mijn dromen achterna gaan en mijzelf expanderen op elk gebied waar ik liefde en passie voor heb. Ik ben ontzettend enthousiast over dit Forum en ik ben benieuwd hoe het als hulpmiddel zal uitpakken!
Bedankt voor het toevoegen in de groep. Laten we er tegen aan gaan!
Seek, love, passion and act.

Chelsey
Berichten: 2
Lid geworden op: 01-02-2018 16:34

Bericht door Chelsey » 01-02-2018 17:14

Beste Cynthia,

Ik wou even aan jou vertellen dat ik jouw verhaal heel mooi vindt,
het spreekt mij aan. Dit is ook één van de grootste redenen waarom ik deze opleiding gekozen heb, omdat ik dieren zo ontzettend interessant vindt samengesteld met de rest van de bloei in het leven. De anatomie,
het gedrag en simpelweg de liefde die ik heb voor deze adembenemende manifestaties van leven.
Het zou mij een eer zijn om samen met jou te werken en deze passie uit te wisselen. Als jong en net startende meid ben ik ook heel benieuwd hoe jij het voor elkaar hebt gekregen om autonoom kunstenaar en freelancer fotograaf met diverse opdrachtgevers te worden. Dit lijkt mij namelijk ook interessant, om iets in deze richtingen te doen. Vooral met nadruk op ZZP'er. Als je je gehoord voelt om deze kennis met mij te delen, hoor ik graag meer van je per mail of Facebook. Voel je vrij om dit zowel niet of wel te doen.

Liefs,
Chelsey de Nijs

e-mail: cd.nijs@hotmail.com
Seek, love, passion and act.

Plaats reactie